måndag 14 juli 2014

Dammat av stuga och blogg



Så här i mitten av juli har det blivit dags att njuta av sommaren här i Kalvträsk. Samtidigt som vi städar inne och röjer undan ute på tomten känns det som ett bra läge att även damma av bloggen och vädra några tankar. 

Mitt dilemma är precis som tidigare att jag vill vara både i stan, ute vid havet och här i Kalvträsk. Men i år har jag redan hunnit med lite av varje och till skillnad från tidigare år har det inte känts lika slitigt att lämna någon av mina favoritplatser. Jag har dessutom blivit bättre på att snabbt landa på det "nya” stället och leva efter något slags Carpe diem-känsla. 

Har idag rivit ner den gamla gung-ställningen som sattes upp när de äldsta barnen var små. Minns mycket väl när vi byggde den och hur vi fick såga av benen eftersom de blev på tok för höga till en början. De har även kapats av senare eftersom träet längst ner har murknat. Sista åren har den stått kvar som ett gammalt monument från en svunnen epok, likt Kockumskranarna i Malmö brukar min man säga. Den var så långt ifrån en EU-godkänd lekparksutrustning man kan komma. Fick ett starkt bevis på hur snabbt åren springer iväg och kände mig plötsligt lika gammal som den mossiga tvärslån jag lyfte upp på släpen. Fast det är klart, vi använde oss ju inte av impregnerat virke…..

Inga kommentarer: